Zitten is één van de gezondheidsrisico’s van beeldschermwerk. Te veel en te lang achter elkaar zitten verhoogt de kans op hart- en vaatziekten, diabetes en vroegtijdig overlijden. Het belang van bewegen is bekend, maar hoe doe je dit tijdens je werk?

Actieve werkplek

Nodig jezelf en je medewerkers uit tot bewegen. Een gezonde en actieve werkplek draagt bij aan werkplezier, prestaties en verlaging van het ziekteverzuim.

Uit onderzoek van TNO blijkt dat werknemers gemiddeld zo’n zeven uur per dag zittend doorbrengen op de werkplek. Veel zitten kent gezondheidsrisico’s, zelfs voor mensen die elke dag een half uur sporten. Meer dan tien uur per dag zitten verhoogt de kans op vroegtijdig overlijden met 40% tot 60% in vergelijking met mensen die minder dan vier uur per dag zitten. De zitduur per dag met twee uur verminderen is al aan te bevelen.

Loop je fit achter je bureau!

De ErgodeskWalk is een loopband geschikt voor kantoor. Als je deze loopband gebruikt bij een zit-sta bureau is dit dé kans om tijdens het werk in beweging te blijven. Als je veel en lang achter je beeldscherm zit, kun je je zitduur per dag verminderen door te wisselen van werkhouding.

Kom in de benen en loop je fit op de loopband. Deze loopband is speciaal voor op kantoor. Door te staan en in beweging te zijn, stimuleer je de bloedsomloop. Dit maakt je productiever en je blijft langer geconcentreerd.

Loopband voor op kantoor

> Ik wil de loopband 30 dagen gratis uitproberen!

Door Floris Lindeman

'Positief en oplossingsgericht.'