Deze website maakt gebruik van cookies. Lees onze Privacy verklaring voor meer informatie.
Terug naar overzicht
Terug naar overzicht

Een goed ontvangst maakt het verschil!

Een goed ontvangst maakt het verschil!

Een ontvangst bij een organisatie begint al voordat de bezoeker je organisatie binnenstapt. Een duidelijke website, goede routebeschrijving en bewegwijzering helpen bij een goede ontvangst. Aandacht is hierin het sleutelwoord. In de vorige blog heb je meer kunnen lezen over de inrichting van een ergonomische baliewerkplek. In deze blog neem ik het ontvangst van een organisatie onder de loep en heet ik je van harte welkom bij Health2Work. Hoe is het ontvangst bij Health2Work?

Ik neem je mee naar Surhuisterveen voor een bezoek aan onze hoofdvestiging in Surhuisterveen, ga je mee? Op de website vind ik de routebeschrijving. We naderen het industrieterrein Lauwerskwartier in Surhuisterveen.

Geef je bezoeker het gevoel dat hij of zij verwacht wordt

Je arriveert op het industrieterrein waar de hoofdvestiging van Health2Work is gevestigd. Onderweg wordt Health2Work keurig aangegeven. Aangekomen bij Health2Work word je als gast blij verrast door parkeerbordjes die je het gevoel geven welkom te zijn. Kleine details die het verschil kunnen maken.

Kortom ‘aandacht’ voor je gasten begint al voordat diegene binnenstapt.

Je stapt binnen en je ziet je naam op ons welkomstbord staan. Een klein gebaar, het geeft je het gevoel welkom te zijn. Elke keer leuk om te zien dat gasten aangenaam verrast zijn en hier foto’s van maken of zelfs vragen of ze dit papier mee mogen hebben.

Een reactie van een bezoeker op LinkedIn:

Persoonlijke aandacht voor elke bezoeker

Je wordt welkom geheten door mijn collega’s Frederika of Gerdina. Vandaag werkt Frederika aan de ergonomische balie. Terwijl jij het jezelf comfortabel kunt maken in onze ontvangstruimte, zorgt Frederika voor een kop koffie of thee. Frederika stelt de persoon waarmee je een afspraak hebt op de hoogte van je komst.

Als receptioniste of baliemedewerker ben je het visitekaartje van de organisatie. Je bepaalt, in de eerste seconden, de beleving van de gast over jouw organisatie. Wanneer deze indruk niet goed is, heeft dat onbewust invloed op een bezoeker. Aandacht voor je gast is erg belangrijk, zorg ervoor dat een gast zich welkom voelt. Een goed ontvangst maakt het verschil! Wat doe jij om je gasten te verwelkomen?

Creëer een uitnodigende omgeving

Maak van de ontvangstruimte een uitnodigende ruimte, aansluitend bij datgene wat je als organisatie wilt uitstralen. Deze beleving kun je doortrekken in het hele gebouw door meubilair, beelden, kleur en materialen op elkaar af te stemmen.


Wil je meer informatie of wil je dat onze ergonomisch adviseurs eens kijken naar jullie ontvangstruimte? Neem dan contact met ons op!

Ik kom graag met Health2Work in contact

Relevante blog posts

Baliewerkplek: maak een goede eerste indruk
Baliewerkplek: maak een goede eerste indruk

Een goede indruk begint bij binnenkomst. De entree, de baliewerkplek en de ontvangstruimte geven een eerste indruk van de organisatie, het visitekaartje van de organisatie....