Gezond en efficiënt werken, dat doe je in de Health2Work Cube. De Cube nodigt uit om in beweging te komen en dat is nou juist wat we willen. Ons motto: ‘De beste werkhouding is de volgende!’ In mijn vorige blog lees je alles over de Health2Work Cube.

De Health2Work Cube bestaat uit 8 losse elementen. Met elkaar vormen zij de Cube. In deze blog lees je alles over de Health2Work Scrum, de -Bike, de -Desk en de Health2Work Lounge.

Start de week in de Scrum Cube

Dit element van de Cube wordt vaak gebruikt als tafel waaraan je kunt overleggen. Het is een fijne plek om even kort samen te komen met je team. Ben je gewend om de week of dag te openen? Health2Work ScrumDit kun je heel goed organiseren rondom de Scrum Cube. Tijdens de week- of dagstart blik je even terug en kijk je naar de dag of week die komen gaat. Je bevordert kennis- en informatiedeling tussen collega’s. Men weet in ieder geval waar iedereen zich mee bezig houdt.

De Scrum Cube nodigt uit om in de benen te komen. Staand vergaderen is goed voor de creativiteit, daarnaast levert het ook een kostenbesparing op. Lees het in de blog over Staand vergaderen.  De tafel van de Scrum Cube heeft verschillende opstapjes en een uitsparing waar je gemakkelijk dynamische sta-hulpen, als een Stand2Work of een Steppie, kunt plaatsen.

Health2Work Bike

Fietsen of lopen aan de Bike-of Desk-Cube

Het element Bike is een hoge tafel, waaraan je een fiets of loopband plaatst. De Bike en Desk Cube zijn dynamische elementen van de Cube, waaraan je lekker in beweging komt. Neem plaats op de bureaufiets (Ergodeskbike Advanced) of de loopband (Ergodesk Walk) en ga samen met je collega in overleg. Je zult merken dat het overleg productiever en efficiënter is, dan wanneer je lekker aan een tafel gaat zitten. Uit onderzoek1 blijkt dat een staande vergadering 34% sneller gaat dan een zittend overleg. Maak je werkplek compleet met een ergonomische sta-hulp.

Lekker chillen in de Lounge

Na het harde werken is het soms gewoon nodig en lekker om even te ontspannen. De Lounge biedt deze ruimte. Neem plaats in de zachte kussens en kom tot rust! Health2Work Desk & Lounge

Na een korte break kun je er weer tegenaan. Uit verschillende slaaponderzoeken blijkt dat een powernap van 10 tot 20 minuten ideaal is om je energie en alertheid te boosten. Een powernap maakt je weer net zo productief als dat je aan het begin van je werkdag was. Het Lounge element combineer je altijd met de Desk, omdat de Desk de neksteun vormt van de Lounge. 

Bron:

1‘The Effect of Stand-Up and Sit-Down Meetings Formats on Meeting Outcomes’

Stuur mij informatie over de elementen

Door Aafke Wallie van Dijk

‘Bij Health2Work hebben we als doel om mensen een gezonde werkplek te bieden.’