Deze website maakt gebruik van cookies. Lees onze Privacy verklaring voor meer informatie. Meer weten? | Verbergen

Terug naar overzicht
Terug naar overzicht

Valkuilen van Het Nieuwe Werken

29 juni 2017
Image

Het Nieuwe Werken kent vele voordelen maar naast die voordelen ook enkele valkuilen. Hieronder staan de verschillende valkuilen en hoe deze te voorkomen.

Verzakelijking

Door de resultaatafspraken bestaat de kans dat men vergeet andere factoren in de beoordeling mee te nemen. Zorg ervoor dat een leidinggevende niet alleen de harde cijfers bespreekt.

Solistisch gedrag

Door veel thuiswerken kan het gebeuren dat medewerkers vergeten samen te werken met collega’s. Dit kan men voorkomen door naast individuele doelstellingen ook afdelingsdoelstellingen te formuleren in de resultaatafspraken.

Groepsgevoel vermindert

Door Het Nieuwe Werken is men minder vaak op kantoor en ziet men de collega’s minder. Door het kantoor aantrekkelijk te maken en afspraken te maken over een minimum aantal dagen dat men op kantoor moet zijn, kan men het ‘wij-gevoel’ behouden.

Geen scheiding tussen werk en privé

De traditionele werktijden van 9 tot 17 zijn niet meer leidend. Als de medewerker zijn werk op tijd klaar heeft en de kwaliteit is goed, maakt het niet uit wanneer iemand werkt. Onthoud goed dat je resultaatafspraken maakt met elkaar.

Mensen blijven maar doorwerken

De betrokkenheid van medewerkers wordt over het algemeen groter door Het Nieuwe Werken en hiermee bestaat de kans dat mensen maar door blijven werken. Hier ligt een taak voor de leidinggevende die moet zorgen voor een goede coaching.

Meer informatie over het nieuwe werken aanvragen
Heine De Bruin
Heine De Bruin

Klanten tevredenstellen, daar kan Heine van genieten. Na zijn studie Small Business and Entrepreneurship is Heine van een deeltijdbaan naar een voltijdbaan bij Health2Work gegaan. Heine is leergierig en kreeg de ruimte om zich te ontwikkelen binnen het bedrijf. Inmiddels is hij algemeen directeur. Health2Work biedt veel ergonomische oplossingen en dat is volgens Heine de kracht van het bedrijf. “Als ik klanten adviseer over ergonomische hulpmiddelen bij fysieke klachten, dan kunnen we altijd een geschikt product leveren. Er is bij ons geen ‘nee’ te koop.”

Ga naar alle blog berichten van Heine